Skrevet av Emne: Miracle Mineral Supplement: Genialt eller humbug?  (Lest 66464 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bilderbob

Sv: Miracle Mineral Supplement: Genialt eller humbug?
« Svar #30 på: 26. februar 2010, 01:01:04 »

For det første, han gjør en ganske grov antagelse her ved å si at alle ting i kroppen som er bra for oss er alkaliske, mens alle ting som er dårlig for oss er "sure". Det spørs om det er noe hold i den påstanden.

Krebs syklus er vel et meget godt eksempel på at det ikke er sammenheng mellom surhet og "dårlig for oss".  Krebs er en riktig så livsviktig prosess. Hovedingrediensen: sitronsyre.
It is better to understand a little than to misunderstand a lot (Anatole France).

Utlogget MortenO

• Skulle ha vært Ninja, men har for dårlig spenst..
« Svar #31 på: 26. februar 2010, 10:28:01 »
Men det er det i midten som teller. Hvis noen kan fylle inn dét, det ene etter det andre, kan jeg alltids skrive en slutt også...
Jeg skal se litt på det, men du må vente til curlignfinalen er over + jeg må lese meg litt opp igjen på gamle linker og notater. Blir ikke en debunking i Eig-stil, men jeg har en artikkel fra av Walter Last som stod i Nexus ifjor som kan være et godt utgangspunkt. Der er det mer enn nok å ta av ;)
Don't confuse me with facts, my mind is already made up.

Utlogget PO Johansen

• Stor bidragsyter til AGW
« Svar #32 på: 26. februar 2010, 14:51:27 »
Neste del av dokumentaren skal ta for seg hvordan Humble omdanner MMS til klordioksid. Gleder meg...

For å gjenta meg selv: Kan jeg få en liten sak (gjestebloggpost, kort artikkel) om dette?

Om ikke annet så en fisking av de groveste kjemiske howlerne?

Pretty please?

Jeg kan godt ta kjemien. Men jeg kan dessverre ikke love når jeg eventuelt kan komme med et ferdig bidrag. Oppussing av soverom og snømåking står faktisk over Humble på prioriteringslisten  ;)
I may not know what Dunning-Kruger is, but I am very confident it doesn't apply to me

Utlogget MortenO

• Skulle ha vært Ninja, men har for dårlig spenst..
« Svar #33 på: 26. februar 2010, 15:36:57 »
Jeg kan godt ta kjemien. Men jeg kan dessverre ikke love når jeg eventuelt kan komme med et ferdig bidrag. Oppussing av soverom og snømåking står faktisk over Humble på prioriteringslisten  ;)
Det er i så fall veldig bra, for kjemien er jeg svak på. Har forsøkt å få en legenabo + en kreftforskevenninne til å se på dette, men de bare rister på hodet når de ser på det. Trenger noen med litt mer motivasjon for å gjøre jobben ;)
Don't confuse me with facts, my mind is already made up.

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #34 på: 26. februar 2010, 16:30:43 »
Det er i så fall veldig bra, for kjemien er jeg svak på. Har forsøkt å få en legenabo + en kreftforskevenninne til å se på dette, men de bare rister på hodet når de ser på det. Trenger noen med litt mer motivasjon for å gjøre jobben ;)

Dette høres storartet ut. Kan godt deles opp i mindre etapper også.

Utlogget Ingvar Åberge

« Svar #35 på: 26. februar 2010, 22:49:10 »
Det er lenge sidan eg har ledd så godt som då eg las gjennom denne tråden. Takk og takk og atter takk til alle gode skeptikarar!

Det er likevel nokre kjemiske ting som kan trengja ei lita opprydding. Det vert delvis snakka om klordioksid og delvis om klordioksin. Det er dioksid som er det rette her, bland for all del ikkje inn dioksinar i dette!

Det er også spørsmål om oksidasjonstala. I denne sambindinga (NaClO2 eller ClO2-) har oksygen oksidasjonstalet -2 og klor har oksidasjonstalet +3. På molekylbasis vil det seia at klor tek opp 4 elektron i reduksjonen til eit Cl--ion.

Det mest tvilsame med denne kuren er truleg, i tillegg til at stoffet er dødeleg i store dosar, at det påfører kroppen eit oksidativt stress som er skadeleg for cellene i lengda. Det er for å motverka dette fenomenet at antioksidantar har vorte eit så populært kosttilskot.

Elles er ideen om oksidasjon mot sjukdomar ikkje nytt. For nokre år sidan vart det lansert ein alternativ kur mot kreft basert på å pusta inn ozon, også det med den grunngjevinga at oksideringa skal skada/destruera kreftcellene. I prinsippet fyl desse behandlingane ideen til cellegiftmetoden.
« Siste redigering: 26. februar 2010, 22:51:54 av Ingvar Åberge »

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #36 på: 26. februar 2010, 23:11:56 »
Det er likevel nokre kjemiske ting som kan trengja ei lita opprydding. Det vert delvis snakka om klordioksid og delvis om klordioksin. Det er dioksid som er det rette her, bland for all del ikkje inn dioksinar i dette!

Takk for korrigering! Det var jeg som i en sen nattetime først skrev riktig i begynnelsen av mitt svar #4, men presterte å rote det til da jeg mot slutten av innlegget skulle skrive om hva som kommer ut av vannkranen.

Én til har skrevet feil ett sted i denne tråden, samt i en annen tråd. Jeg retter alt nå. Takk igjen.
« Siste redigering: 26. februar 2010, 23:35:02 av Gnisten »

Utlogget Ingvar Åberge

« Svar #37 på: 27. februar 2010, 01:08:37 »
Hyggeleg at dioksinane er ute av saka!

Det kunne kanskje også skrivast noko om tungmetalla sin reaksjon med oksidasjonsmiddel. Dei fleste innskotsmetalla (der dei fleste tungmetall høyrer heime i periodesystemet) vert mindre løyselege i vatn ved stigande oksidasjonsnivå. Dette er sannsynlegvis bakgrunnen for påstanden om at oksidering skal reinsa kroppen for skadlege tungmetall.

Ved å oksidera maten godt opp i magesekken kan ein tenkja seg at opptaket av tungmetall i tarmen kan gå ned, men på den andre sida er også ein heil del av innskotsmetalla essensielle sporstoff for oss menneske, så om metoden er altfor effektiv kan han i prinsippet føra til mangelsjukdommar. Paradokset er jo at nettopp desse sporstoffa er noko som alternativ-folket veldig ofte også er opptekne av at me må få i oss nok av.

Utlogget Marky

• "Rockfeller-soldat" og "NWO-lakei"
« Svar #38 på: 27. februar 2010, 19:58:16 »

Leste litt igjennom denne pdf'en med første delen av boka til Jim Humble.

På side 115:
Sitat
"If you are interested in obtaining additional verification of the
validity of MMS, you might contact the Malawi government

Mail sendt :)      Spent på om jeg får noe svar da
Although i realise that your idea of a meaningful critique of the crimes of big pharma is "chemotherapy hurt my grandma that's  why i love vitaminpills and hate the vaxxxines lol freedom.

Ben Goldacre

Utlogget shonny

• Aviare necesse est (også metaforisk)
    • write.one
« Svar #39 på: 27. februar 2010, 22:50:06 »
Har nettopp kommet gjennom 'oksydanter' i Ben Goldacres Bad Science, og etter hans undersøkelser er ingen oksydanter nødvendige, og enkelte direkte farlige. Og argumentene hans er vel begrunnede basert på forskning, - ikke av altie-typen basert på ønsketenkning.

Alle helsetilskudd bør vel sjekkes godt, og de aller, aller fleste ikke kjøpes, for den eneste fordelen de har er at de hjelper de som selger dem med å få fylt opp bankkontoene sine med lettlurtes penger.

Og ønsker en å rense tykktarmen så er vel et godt, gammeldags klyster både billig og effektivt. Samt helt uten ettervirkninger om en bruker bare lunkent vann. Fra springen.

Å ha virkninger i 4-5 dager tyder på at MMS er noe kroppen IKKE er spesielt begeistret for.
But a sucker is born every minute.

Skepsis - når viten er viktigere enn tro
Theology ... is searching in a dark cellar at midnight for a black cat that isn't there. - Robert A Heinlein
"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt."
-Bertrand Russell

Utlogget PO Johansen

• Stor bidragsyter til AGW
« Svar #40 på: 01. mars 2010, 12:04:44 »

Dette høres storartet ut. Kan godt deles opp i mindre etapper også.

Hvordan vil du ha det overlevert? Mail? Tankeoverføring? HAARP?

Og hvem i NWO skal ha kontonummeret mitt?
I may not know what Dunning-Kruger is, but I am very confident it doesn't apply to me

Utlogget Yngve B

« Svar #41 på: 01. mars 2010, 14:07:59 »
Og hvem i NWO skal ha kontonummeret mitt?

DET har de allerede veit eg.  ;D
Quod gratis asseritur, gratis negatur.

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #42 på: 01. mars 2010, 16:58:44 »

Hvordan vil du ha det overlevert? Mail? Tankeoverføring? HAARP?

Alle tre, for sikkerhets skyld.

(På den annen side: Er ikke jordskjelv varslingen av "ny melding" med HAARP?)

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #43 på: 02. mai 2010, 16:39:07 »
Kooksiten* ja-jeg-er.com (sic.) reklamerer nå for MMS2, MMS i gelatinkapsler. Bengt Svensson, eieren av nettstedet, har oversatt Jim Humbles egen lanseringstekst. I teksten påstår Humble at HIV, prostatakreft, malaria, influensa, sår og hudproblemer alle kan kureres/heales/forsvinne v.hj.a. MMS2 (i kombo med MMS1).

"... og ikke nok med det...":
Det behjelper MMS1 i å drepe mest alle såkalte uhelbredelige sykdommer, og det kan være vel så godt som MMS1. Det dreper patogener og bakterier på et sår uten å gjøre skade på det ødelagte vevet. Bare tøm en størrelse 0-kapsel i et kvart glass vann, og bruke den på såret. Alkohol, hydrogenperoksid, jod, og alle andre desinfeksjonsmidler gjør alle en viss skade på såret og forårsaker økt helbredelsestid i de skadede cellene, men MMS2 dreper patogenene og gjør ingen skade, og dermed er helbredelsen mye raskere. Det er forskning rundt denne sårhealing faktoren på Internett. Du kan slå det opp. Jeg nøler med å si mer på grunn av opphavsrettigheter.

Hva er greia denne gangen?
OK, så hva er MMS2? Hvilket kjemikalium endrer seg til hypoklorsyre i kroppen? Hold deg fast nå! Det er en spesiell type svømmebasseng ----- ----- klor. Vel, det er det alle kaller det - Svømmebasseng klor. MEN det er virkelig ikke klor. Det er et eget stoff som brukes til å "sjokkbehandle" bassenget, som kalles kalsium hypokloritt.

Disse uselviske menn Humble og Svensson er "edle" nok til å legge ut oppskriften på MMS2 gratis, selv om han gjør lett dulgte antydninger om at han trenger millioner til en stiftelse han er i ferd med å etablere. Bengt Svensson er etter eget utsagn i gang med å få til produksjon i Norge, og antyder at han kan tenke seg å bytte ferdige produkter med andre som hjelper ham med gelatinkapsler. Svensson forteller at han har vært i kontakt med Bassengkonsulenten AS som skal ha lovt ham å levere kjemikalier. Gadde vite om dette firmaet ville like at det ble kjent at de solgte rensemidler for svømmebassenger til folk som planla å innta det?

Påstandene i artikkelen er ellers vel verdt en kikk. Her er noen flere "gullkorn":
MMS2 er på mange måter som tyngdekraften. Du vet det fungerer bare ved å lære informasjonen. Forskning er ikke nødvendig for å bevise det. Det er som tyngdekraften når man slipper en appelsin. Du åpner fingrene, og appelsinen faller mot jorden. Du trenger ikke forskning for å bevise det. Du kunne slippe en appelsin en eller to ganger, men det er opplagt. Vel MMS2 er på den samme måten for mange ting.

Det er bare enda et poeng som jeg ønsker å gjøre. Jeg har blitt kritisert ganske ofte for at jeg ikke er spesifikk nok om mine data. De antyder at jeg skulle gi informasjon og gi navn og numre og blodrapporter på dem som har blitt helbredet. Det ville være fint om jeg kunne gjøre det. Men sorry, det er ikke mulig. Forstår dere? Jeg ville da bidra til å hente inn bevis slik at jeg havnet i fengsel. Myndighetene i mange land ville nok like det.

Jeg er ikke spesielt stø på hverken kjemien eller det medisinske på dette med MMS. Det jeg imidlertid er stø på er dette: Jeg vil i hvert fall ikke ta råd om helsa mi fra en fyr som har gjemt seg "et sted i Afrika" og som ikke kan publisere sine data fordi han åpent innrømmer å være redd for å havne i fengsel...  ::)

*: Tittelen på bokmerkemappa mi hvor jeg har liggende alle nettsteder for kooks. Begynner å bli en del der nå... ;)
« Siste redigering: 02. mai 2010, 16:42:16 av Arman »
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget Kim

« Svar #44 på: 04. mai 2010, 09:43:03 »
Hva er greia denne gangen?
OK, så hva er MMS2? Hvilket kjemikalium endrer seg til hypoklorsyre i kroppen? Hold deg fast nå! Det er en spesiell type svømmebasseng ----- ----- klor. Vel, det er det alle kaller det - Svømmebasseng klor. MEN det er virkelig ikke klor. Det er et eget stoff som brukes til å "sjokkbehandle" bassenget, som kalles kalsium hypokloritt.

Ooookay. Hvem i svarte søren vil bruke det stoffet som medisin?!?!?! Det stoffet der er direkte ubehagelig å være i nærheten av! Anser meg som rimelig godt kjent i en svømmehall og de blå dunkene som det stoffet kommer i var noe jeg hatet som pesten. Å være i en svømmehall som har blitt sjokkkloret er ikke å anbefale. På det sterkeste!

Link til HMS bland om stoffet