Skrevet av Emne: Hvordan søke i forumet?  (Lest 2016 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
Hvordan søke i forumet?
« på: 03. april 2010, 12:26:16 »
Jeg har ofte behov for å lete meg tilbake til eldre innlegg, både av mine egne og andres, både for å referere til disse, og for å hente ut informasjon.  Søkefunksjonen i dette forumet er noe mangelfull, for å si det diplomatisk, så denne har bare unntaksvis fungert for meg.  I tillegg har vi denne sideinndelingen av diskusjonstrådene, som for meg ofte fungerer som en irriterende begrensning.  Når søkefunksjonen ikke fungerer er jeg nødt til å lete manuelt i tråden, og da er det skikkelig irriterende å klikke seg fram og tilbake mellom sidene, i motsetning til om man hadde en opsjon for å få alle innleggene presentert på én side, for så å bruke søkefunksjonaliteten innebygd i browseren.

Derfor: er det mulig å få presentert en tråd som én stor, sammenhengende side, istedenfor denne upraktiske sideoppdelingen som bare medfører masse ekstraarbeid og frustrasjoner?
That's not right. It's not even wrong.  (Wolfgang Pauli)
The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget Gnisten

• Administrator
Sv: Hvordan søke i forumet?
« Svar #1 på: 03. april 2010, 13:17:26 »
Derfor: er det mulig å få presentert en tråd som én stor, sammenhengende side, istedenfor denne upraktiske sideoppdelingen som bare medfører masse ekstraarbeid og frustrasjoner?

Javisst, det er da bare å klikke på "SKRIV UT" helt til høyre i den øvre menyen til høyre i hver side av en tråd:

Sitat
SVAR  |  VARSLING  |  MARKER SOM ULEST  |  TIPS EN VENN  |  SKRIV UT   

For all del, du må deaktivere skriveren hvis du har den koplet direkte. Eller som i Mac, der er det en rute til å klikke i før utskrift faktisk starter.

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
« Svar #2 på: 03. april 2010, 13:43:14 »
Javisst, det er da bare å klikke på "SKRIV UT" helt til høyre i den øvre menyen til høyre i hver side av en tråd:
Mja, det er litt nærmere det jeg ville ha, men vanlige lenker er ikke lenger klikkbare (men heldigvis fungerer referansene til siterte innlegg).  Det er vel en start.  Men jeg ville helst ha en mulighet for å vise en tråd med vanlig skjermformattering, på én side.

For all del, du må deaktivere skriveren hvis du har den koplet direkte. Eller som i Mac, der er det en rute til å klikke i før utskrift faktisk starter.

Skriver? Nei, det har jeg ikke. Jeg hadde en matriseskriver en gang på 80-tallet, men den døde for mange år siden.  Dessuten fungerer det dårlig å klikke på lenker på papir :D 
The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
« Svar #3 på: 03. april 2010, 15:18:27 »
Mja, det er litt nærmere det jeg ville ha, men vanlige lenker er ikke lenger klikkbare (men heldigvis fungerer referansene til siterte innlegg).  Det er vel en start.  Men jeg ville helst ha en mulighet for å vise en tråd med vanlig skjermformattering, på én side.
Det finnes en firefox-plugin som muligens oppfyller kravet ditt:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2099

Mulig slikt finnes for andre nettlesere også, men har aldri lett.
You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
« Svar #4 på: 03. april 2010, 15:41:22 »

Den ser ut til å bare være for gamle versjoner av Firefox (<= 2.0.0).

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #5 på: 03. april 2010, 18:39:27 »
Hmm... søkefunksjonen på dette forumet er mer pussig enn ubrukelig. Søker du f.eks. med ordet 'Fredrik' i søkevinduet når du er inne i forumet og leser, får du beskjed om at søkeordet er for kort (elns). Hvis du derimot blir stående i det vinduet du har fått opp, lar 'Fredrik' bli stående i søkevinduet og klikker på 'søk' - se da ruller alle innlegg med ordet 'Fredrik' opp over skjermen...
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget Øyvind R

« Svar #6 på: 03. april 2010, 21:52:31 »
Hmm... søkefunksjonen på dette forumet er mer pussig enn ubrukelig. Søker du f.eks. med ordet 'Fredrik' i søkevinduet når du er inne i forumet og leser, får du beskjed om at søkeordet er for kort (elns). Hvis du derimot blir stående i det vinduet du har fått opp, lar 'Fredrik' bli stående i søkevinduet og klikker på 'søk' - se da ruller alle innlegg med ordet 'Fredrik' opp over skjermen...
Prøv flere ganger. Den klager på at høyesterettsjustitiarius er for kort første gang, men lar det passere (sikkert "under tvil") den andre gangen.

Utlogget Øyvind R

« Svar #7 på: 03. april 2010, 21:53:30 »

Den ser ut til å bare være for gamle versjoner av Firefox (<= 2.0.0).
Såpass? Jeg mente at jeg har brukt en slik funksjonalitet i en 3.x firefox.

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #8 på: 08. november 2010, 10:31:06 »
Denne tråden stenges da det finnes en parallell tråd om bl. a. søkefunksjonen:

http://skepsis.no/forum/index.php/topic,395.0.html (Om søkefunksjonen og om forumet generelt)

Nye spørsmål og kommentarer henvises dit. Sitér eventuelt herfra.