Skrevet av Emne: Debattdisiplin på dette forumet  (Lest 19789 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
Sv: Debattdisiplin på dette forumet
« Svar #15 på: 12. april 2010, 07:56:24 »
Alvin; Fotball e lænt* på grunn av reglene, ikke på tross av reglene. Gammelt barneskolelærerjungelord... ;)

*: Altså gøy, festlig, morsomt, interessant...

Arman da.... Debattdisiplin! :P
You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #16 på: 12. april 2010, 20:19:54 »
Jeg skal innrømme at jeg tenkte det der, jeg også.
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget Brysom Skrotnisse

« Svar #17 på: 29. april 2011, 21:27:43 »
Hadde noe å formidle, ang Nyhetsspeilet, en tråd er stengt, men jeg oppdaget at det er de andre også. Jeg er nye her og undrer meg over hvorfor det stort sett er stengte tråder - om å gjøre å stenge diskusjoner fortest mulig. Kanskje skepsis-land er som bakvendtland, iallfall oppleves det slik for meg, veldig vanskelig alt mulig her, vanskelig eller forbudt og stengt, i skeptikernes land.
Mange her virker svært opptatt av Nyhetsspeilet,de trådene blir mye lest, men å si eller formidle noe er ikke tillatt.

Om noe er åpent en skakket stund, dreier det meste seg om at det bør stenges.  Det skal ikke være lett her.. iallfall..
Håper ingen blir fornærmet, bare et lite hjertesukk fra en forvirret liten skrotnisse..

En annen skrev akkurat til meg, at han opplevde stedet her som å være i millitæret,
Stå skolerett, bli møtt med krav og ha lissene korrekt anrettet, eller noe slikt..
og jeg forventer faktisk refs.. når jeg nå forsøker å si noen ord.
Det er sikkert noe galt med dem også. Sukk..
« Siste redigering: 29. april 2011, 21:30:29 av Brysom Skrotnisse »

Utlogget Jon

« Svar #18 på: 30. april 2011, 00:39:47 »
Kanskje du er i feil tråder. Selv tror jeg aldri jeg har vært borti en stengt tråd her, men så er jeg ikke noe interessert i dette "Nyhetsspeilet" heller.

Utlogget Øyvind R

« Svar #19 på: 30. april 2011, 07:26:11 »
Jeg er nye her og undrer meg over hvorfor det stort sett er stengte tråder - om å gjøre å stenge diskusjoner fortest mulig. Kanskje skepsis-land er som bakvendtland, iallfall oppleves det slik for meg, veldig vanskelig alt mulig her, vanskelig eller forbudt og stengt, i skeptikernes land
Det har seg slik at de trådene som har blitt stengt, har blitt stengt på grunn av regelbrudd. For å kunne ha en mer saklig diskusjon enn det som er mulig på NyS og andre konspi-sider er det satt opp noen kjøreregler på forhånd. At tråden stenges har altså lite med innholdet å gjøre, men desto mer med debattantenes oppførsel i tråden. I motsetning til f.eks., NyS der alle kritiske røster automatisk blir hetset og slettet.

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #20 på: 30. april 2011, 09:53:37 »
Dersom alle hadde satt seg inn i reglene for forumet på forhånd så hadde det nok ikke vært noen stengte tråder.
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Skepsis - fordi vi bryr oss!

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
« Svar #21 på: 30. april 2011, 14:00:53 »
Eller rettere sagt - om alle hadde fulgt reglene så hadde det nok ikke vært noen stengte tråder.
That's not right. It's not even wrong.  (Wolfgang Pauli)
The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget Øyvind R

« Svar #22 på: 30. april 2011, 14:54:53 »
Og om man blir forledet til å tro at det kun er "ikke-skeptikere" som får smekk for å bryte reglene, så kan undertegnede personlig attestere at det ikke er tilfelle.

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #23 på: 30. april 2011, 16:55:48 »
Me too ... :-[
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Skepsis - fordi vi bryr oss!

Utlogget Roger

« Svar #24 på: 30. april 2011, 21:04:48 »
...and me.
Hvis du gjør det du alltid har gjort, så får du det du alltid har fått..