harm

Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Massemedier og sosiale medier. / Sv: Rolf Erik Hanssen, ny skribent i Nyhetsspeilet
« Nyeste innlegg av Dupree 12. november 2017, 20:35:53 »
Wow! Minner litt om 80-tallets massasjebelter, som fantes på ethvert helsestudio med respekt for seg selv. De ristet ganske bra.

Men får kanskje ikke råd til så mye mat hvis man bruker dette flittig. Sånn sett kan det jo ha en viss virkning.

;D
2
Massemedier og sosiale medier. / Sv: Rolf Erik Hanssen, ny skribent i Nyhetsspeilet
« Nyeste innlegg av Gnisten 06. november 2017, 02:33:10 »
Homeopat og solsengselger Rolf Erik Hanssen …

Det var visst ikke riktig solsenger han solgte, men et solarium man skulle stå og riste i:

Vil riste deg slank og brun til sommeren
Dette spesielle solariet lover å gjøre trønderne brune – og slanke – til sommeren.
Publisert: 22.04.2009 20:28
Sist oppdatert: 20.06.2012 09:48

[…]
Vibrerer i sola
- Først og fremst gir det bedre effekt ettersom man står. Det gjør at man får sol over hele seg, sier Rolf Hansen som jobber med salg og kundesupport i Soltron Norge AS.

(Mellomnavnet er ikke med, og etternavnet er feilstavet, men fotoet levner ingen tvil om identiteten.)
3
Fritt forum / Sv: Skrekkfilmmaraton frem til Halloween 2017
« Nyeste innlegg av z 01. november 2017, 18:19:16 »
Betty Boop - 1930 - Mysterious Mose - Fleischer Studios -
4
« Nyeste innlegg av z 01. november 2017, 18:14:41 »
Hvilken er bedre?
Simpsons Showdown! Treehouse of Horror III vs. Treehouse of Horror IV
5
« Nyeste innlegg av z 01. november 2017, 14:43:50 »
How to make your writing suspenseful - Victoria Smith
7
« Nyeste innlegg av z 01. november 2017, 09:06:50 »
En film jeg ikke kommer til å se neste år.

1
YMS: Amusement (Part 1)

2
YMS: Amusement (Part 2)

3
YMS: Amusement (Part 3)
8
« Nyeste innlegg av z 01. november 2017, 05:21:54 »

The Curse of Frankenstein, 1957

Det er altfor lite Hammer Films i disse maratonene, spesielt når vi snakker om filmene jeg ser (ikke at det er så mange andre deltagere, spesielt de siste årene). The Curse of Frankenstein og resten av Hammer filmene fra slutten av 50-tallet og utover 60- og 70-tallet er mellomleddet mellom klassisk skrekk og moderne skrekk. Klassisk i setting og de typene historie som ble fortalt. Moderne i bruk av vold, blod og sex. I 30-tallsversjonen, så er både Frankenstein og monstret mer sympatiske, her er Frankenstein en langt mer ondskapsfull mann som er villig til å drepe for å fortsette med sine vitenskapelige eksperimenter. Monstret er et faktisk monster. Det er en mye mer voldelig og grotesk film, men like mye en klassiker.

Halloween er nå over. Det er de grytidlige timene i første dagen av den nye måneden. Det er for sent å snakke om Halloween og maratonen er over. Det var morsomt i år også selv om ingen deltok i år heller. Ikke en gang kommentarer fra de som vanligvis kommenterer, men så kenge forumet står oppe så er jeg tilbake neste år.

Selv om det er over, så skal jeg se to siste klassikere mens jeg drikker opp resten av ølet.

Re-Animator, 1985

En av de mest underholdende filmene noensinne laget. Jeg bruker unnskyldningen at den er blitt skrevet om så mange ganger før til å ikke skrive noe her.

From Beyond, 1986

Nå her har vi en film som ikke har dukket opp i noen av maratonene til tross at den burde. Rett etter Re-Animator, så laget de denne undervurderte klassikeren. Jeg antar den ikke er like kjent fordi det var mindre en skrekk komedie og mer en seriøs skrekkfilm. Det er nok en H.P. Lovecraft historie og alt med den er fantastisk. Men grunnen at jeg valgte disse to som avslutning i år er at jeg så den siste episoden av re:View på redlettermedia.com for noen uker siden, som snakket om disse to klassikerne. Så jeg lar dem ta seg av å anmelde dem.

Re-Animator and From Beyond - re:View

Vi ses neste år.
9
« Nyeste innlegg av z 31. oktober 2017, 16:46:40 »

The Toxic Avenger, 1984

På tide at jeg så denne igjen. Fremdeles en idiotisk og smakløs film, så er mesterverk med andre ord.
10
« Nyeste innlegg av z 31. oktober 2017, 10:10:01 »
haha
Mr. Plinkett's Zombie Review!!!
Sider: [1] 2 3 ... 10